fbpx
Krompir - zdrav in okusen

Krompir - zdrav in okusen

Ob nakupu krompirja bodite pozorni predvsem na to, da so gomolji čvrsti, da niso obarvani in brez poganjkov. Krompir, ki ga prodajajo v plastičnih vrečkah, doma takoj preložite. Shranite ga v hladen, temen in zračen prostor. Pri prenizki temperaturi se škrob spremeni v sladkor in krompir dobi neprijeten sladek okus. Nasprotno, pri višji temperaturi in svetlobi požene poganjke in nastajajo strupene, zelene lise. Prav tako je pomembno, da krompirja ne skladiščimo skupaj ali v bližini čebule, saj bi začel hitro gniti.

Krompir ne vsebuje maščob, niti holesterola. Vsebuje samo 79 kcal/100 g. Skupaj z jajci, jogurtom in s skuto nas oskrbuje z življenjsko pomembnimi proteini.

Krompir, ki se ne razkuha, vsebuje malo škroba, ima tanko lupino in vsebuje veliko vode. Pri toplotni obdelavi ohrani čvrsto strukturo, zato je posebej primeren za praženje, pečenje in kuhanje v slanem kropu.

Še posebej se ne razkuha vrsta krompirja, ki ima zmerno čvrsto do malo moknato strukturo. Je vsestransko uporaben, najprimernejši je pa kot priloga k jedem z omako.

Moknat krompir je posebej bogat s škrobom, zato je primeren za juhe, pire, cmoke, kolače, pečenje na žaru ali v aluminijasti foliji. Pri toplotni obdelavi na drug način se rahlo posuši in razpada.

Francoske vrste z rdečo lupino so v ponudbi na trgu večinoma od avgusta do oktobra. Gre predvsem za vrste, ki se ne razkuhajo in imajo aromatičen, rumen gomolj.

Bamberski rogljiči so dobili ime po kraju svojega porekla. Zanje je značilna tipična koničasta oblika. Ne razkuhajo se in so primerni predvsem za pripravo krompirjeve solate.

Ameriški Idahoe potatoes so velikani v svetu krompirja. Imajo suh in moknat gomolj ter so idealni predvsem za pečenje, ki je zelo priljubljen način priprave.



...

Guštirajte z nami na